Autor: / 5 lip 2014 / 36 Comments /

TUTORIAL: panterka

Zapowiedziałam i jest. Miał być filmik, ale zostałam pozbawiona aparatu na kilka dni, więc mam tylko zdjęcia które z resztą zrobiłam ze sporym wyprzedzeniem. Całość jest bardzo prosta i pokażę ją na wzorniku, ale zapewniam, że na krótkich paznokciach jest tak samo prosto. Wszystkie zdjęcia można powiększyć klikając na nie albo otwierając je w nowej karcie :)

Co jest potrzebne? Obowiązkowo paznokcie pomalowane kolorem bazowym (u mnie wspomniany wzornik), coś, na co możecie wylać odrobinę lakieru (tu sprawdzają się wszelkie stare karty lojalnościowe/bankowe itp), oraz coś czym namalujemy cętki. Cienkie pędzelki, sondy, wykałaczki, ołówki, szpilki... Wybór należy do Was i Waszego asortymentu, ja korzystam w tym celu z sond bo tak jest mi najłatwiej. Pędzelkiem jest najgorzej, szczególnie jeśli nie jesteście wprawione bo te z miękkim włosiem będą się po prostu wyginać na wszystkie strony :)

Kolory to kwestia indywidualna, warto jednak wybrać takie, które będą kontrastować chociaż trochę, wtedy efekt będzie bardziej widoczny :) U mnie na bazę w kolorze nude poszły brązowe ciapki i czarne obramowania, czyli można rzecz że panterka wyszła bardzo... klasycznie :)

Krok pierwszy to zrobienie ciapek kolorem, który będzie wewnątrz cętek! Istnieje teoria mówiąca że można zrobić to odwrotnie i namalować ciemne ciapki a w nich jasne kropki, ale zapewniam Was że to nie będzie takie ładne :D Wspomniane ciapki powinny mieć nieregularne kształty (ale bez przesady, bo robimy panterę a nie motyw moro) i różne wielkości. Warto zawsze dorzucić 2-3 maciupeńkie, przy czym to też zależy od tego jakiej wielkości wzór chcecie stworzyć :) Jeśli chcecie zrobić to sondą to polecam te ze średniej wielkości kulkami :)

Trudniejszy krok to dorobienie ciemnych kresek. Od razu zaznaczam że najwygodniej będzie je zrobić wykałaczką albo sondą zakończoną szpikulcem. Im cieńsza tym lepsza! Ciapki robię zawsze niedomknięte, a to czy w jednym czy w kilku miejscach to już kwestia gustu. Tak jak przy brązie tak i tu zrobiłam kilka małych kropek, żeby wypełnić większe przerwy :)

Teraz odczekujecie jakieś 10 minut i nakładacie top. WAŻNE! Żeby top nie rozmazał wzoru warto odczekać trochę czasu, top nakładać w 2-3 ruchach i nie dociskać pędzelka do paznokcia! Jeśli macie wybór, to wybierzcie średnio gęsty, te rzadkie lubią się paprać natomiast zbyt gęsty nie nałoży się tak szybko i sprawnie :) Topu dodawać oczywiście nie trzeba w ogóle, ale ładnie wyrównuje nierówności i przedłuża trwałość mani, więc warto :)

Przyznawać się komu się to przydało :)

Follow on Bloglovin
Share This Post :
Tags :

36 komentarzy :

  1. uwielbiam ten wzorek na pazurkach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyszło naprawdę super, tylko u mnie brak czasu na zdobienia . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. na pewno wypróbuję <3 więc dziękuje ! myslałam że to trudniejsze!

    OdpowiedzUsuń
  4. Próbuję już od dłuższego czasu ale niestety moje manualne zdolności nie są za dobre ale przyznam szczerze, że po tej notce spróbuję raz jeszcze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbuj, próbuj i jeszcze raz próbuj :) I daj znać jak Ci idzie :)

      Usuń
  5. fakt, klasyczna panterka, ale pięknie wyszła :) bardzo lubię ten motyw ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Suuuuuper :) dzięki bardzo :D spróbuję dzisiaj :D ale znajątc moje koślawe ręce to i tak pewnie się nie uda :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładna panterka, choć mi przypomina troszkę łaty na czekoladzie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie wyszło :). Muszę wypróbować ale raczej zrobię to wielokolorowo :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tu nie szalałam bo zależało mi na jak najprostszym pokazaniu o co w tym chodzi :):)

      Usuń
  9. Nie umiem robić panterki, każda próba kończy się jednym "niewiadomoco" :p

    OdpowiedzUsuń
  10. W sumie swoją panterkę robię w dokładnie taki sam sposób ;-D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jasne że się przydało. Nie wiem tylko gdzie kupić taki sprzęt do tych kropek :)

    MSjournalistic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sondy możesz kupić na allegro/ebay, możesz je też zrobić sama! wystarczą szpilki z różnymi główkami, niedotemperowana kredka, długopis :) Pokombinuj, nie będziesz musiała kupować :)

      Usuń
  12. panterka jest mega prosta i bardzo efektowna, u mnie gości co chwile :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Podobają mi się takie cętki, ale nie mam cierpliwości :/

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam motyw panterki ;) i często sama taki wykonuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja siostra po przeczytaniu tej notki zrobiła sobie taki wzorek, idąc krok w krok za Twoimi słowami. Wyszło super :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Prześliczne! :) Zakochałam się :)

    OdpowiedzUsuń
  17. nigdy nie robiłam panterki, a po Twoim poście wnioskuję, że nie jest to tak trudne jak mi się wydawało ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zawsze ten wzorek robię jak mam mało czasu i brak pomysłów ;) Jest szybki i na prawdę nie trzeba dużo precyzji, a możliwości kolorystycznych jest mnóstwo! :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo cenię każdy komentarz od Was, daje mi to świadomość, że warto dla Was pisać! Dziękuje! :)
Drażnią mnie komentarze wklejane masowo na blogi o treści "fajny blog, obserwujemy? :*:):D" wiec zastanów sie 3 razy zanim wciśniesz ctrl+v. I tak wrzuce go do spamu
Anonimów poprosze o podpisywanie sie, nie lubie zwracac sie do kogoś bezosobowo :)


Obserwatorzy

Archiwum