Autor: / 18 lip 2014 / 31 Comments /

DIY: gazetowe paznokcie

Rok temu we wrześniu malowałam paznokcie dzień przed przeprowadzką i pamiętam doskonale jak bardzo się z nich cieszyłam. Postanowiłam wtedy odbić sobie na paznokciach literki z gazety. Od tego czasu motyw ten nie pojawił się na blogu, chociaż obiecałam że będzie tutorial. Jest dziś, w formie zdjęciowej. Jeśli wolicie filmik to dajcie znać, aczkolwiek z moim talentem może to nie wyjść tak jakbyśmy wszyscy chcieli :)

Zanim zaczniecie przygotujcie wszystko co potrzebne, bo szkoda w trakcie pracy się odrywać i szukać czegoś w szafkach czy szufladach. Potrzebne jest tylko kilka rzeczy - paznokcie pomalowane jasną bazą, kawałki gazety, spirytus salicylowy / wódka, płatek kosmetyczny i opcjonalnie top coat. U mnie pojawił się jeszcze pojemnik z porcelany, bo do niego z braku innych płynów wlałam wódkę właśnie. Nie róbcie tego w domu na kacu, chyba że macie mocny żołądek :D

 Krok pierwszy (przy założeniu że paznokcie są już pomalowane i wysuszone) to zmoczenie płatka kosmetycznego. Zmywacz do paznokci się do tego NIE nadaje, spirytus salicylowy kosztuje ok 1,20zł, więc to żaden majątek. Płatek ma być mokry, ale nie powinno z niego kapać. 

 Na wspomniany płatek nakładamy kawałek gazety. Alkoholu ma być tyle, żeby gazeta namokła, a to już zależne jest od rodzaju papieru więc musicie eksperymentować :)

 Płatek wraz z kawałkiem gazety przykładamy do paznokcia i lekko dociskamy, uważając żeby nim nie przesuwać po paznokciu! Tutaj moja rada - na lakierze świeżym tusz odbije się lepiej. Niemniej lakier nie może być mokry, bo papier się do niego przyklei :)

Po kilku sekundach (no, u mnie jakoś po 2) na paznokciu powinny być odbite literki. Można też drukować konkretne wzory albo wybierać kawałki gazet z obrazkami, przy czym ich nigdy nie odbijałam więc nie wiem jak to się może skończyć.

Gotowe? No to warstwa top coatu i mamy gotowe mani. Możecie oczywiście paznokcie jeszcze jakoś ozdobić, tak jak zrobiłam to rok temu, ale to już zależy od Was. W następnym tutorialu pokażę Wam kilka sposobów na namalowanie róż i a nóż widelec okaże się, że kogoś zainspiruję :)

WAŻNE: top coat można nałożyć chwilę po odbiciu literek ale nie należy nim zbyt długo maziać po paznokciach! Najlepiej pokryć je w 2-3 sprawnych ruchach żeby nic się nie rozmazało :)

Chcecie do tego filmik, czy wystarczą powyższe zdjęcia? :)



Follow on Bloglovin
Share This Post :
Tags :

31 komentarzy :

  1. Robiłam kiedyś. Fajne efekty wychodzą u mnie trochę bardziej było widać literki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu się nie odbiły tak dobrze bo wzornik pomalowałam z duuużym wyprzedzeniem i nie łapało :/

      Usuń
  2. Jeszcze nie zdobiłam tak paznokci :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładny efekt ale ja nie mam nerwów do takich zabaw :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Znam ten sposób ale jeszcze nie robiałm :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mega łatwy i fajny sposób, ostatnio właśnie robiłam go :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie próbowałam, ale w końcu będę musiała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podoba mi się ten efekt, już go kiedyś widziałam ;>

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się taki gazetowy mani :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze jak widzę tego typu mani to sobie myślę muszę zrobić takie, ale zwykle nie wiem jak, a nie wciągają mnie ytbowe turtoriale - tym razem już wiem, więc mam nadzieję się zebrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wystarczą zdjęcia! Jutro sobie takie pazurki zrobie i to bardzo chętnie!!! ;3! Wcześniej mi nie wychodziły ale też tutorial jak je zrobić nie był dla mnie wcale czytelny,dlatego dzięki za ten wpis;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś spróbuje bo fajne to sie wydaje : ) i nie trzeba nawet filmiku : )

    OdpowiedzUsuń
  12. Robiłam kiedyś ale nic mi nie wyszłlo

    OdpowiedzUsuń
  13. robiłam to i niestety mi nie wyszło w ogóle ;/ u Ciebie to chociaż coś widać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. popróbuj, mi też za pierwszym podejściem nie wyszło :)

      Usuń
  14. Wydaje się proste więc muszę kiedyś wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Na dniach zrobię sobie takie paznokcie :) Dzięki za ten pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja po prostu wrzucam ten kawałek gazety do spirytusu, wyławiam pęsetą, dociskam do paznokcia wacikiem i voila! zauwazylam ze lepiej się odbija jak gazeta jest dobrze namoczona (przynajmniej u mnie sie to sprawdza :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo cenię każdy komentarz od Was, daje mi to świadomość, że warto dla Was pisać! Dziękuje! :)
Drażnią mnie komentarze wklejane masowo na blogi o treści "fajny blog, obserwujemy? :*:):D" wiec zastanów sie 3 razy zanim wciśniesz ctrl+v. I tak wrzuce go do spamu
Anonimów poprosze o podpisywanie sie, nie lubie zwracac sie do kogoś bezosobowo :)


Obserwatorzy

Archiwum